nedjelja, 13. prosinca 2015.

1.       Čarobne namirnice, napitci! – jedno rješenje protiv cijelog koncepta!?!?
Čovjek je…. u najmanju ruku zanimljivo biće jer se pojavljuje u ogromnom broji inačica. Otprilike ima oko 7 milijardi različitih primjeraka koji se prema nekim parametrima ponašaju slično. Fascinantna je osobina izuzetno velikog postotka ljudi koji rezoniraju ovako: hm, obolio sam, ali nema problema. Pronađena je „čarobna“ formula (lijek, napitak, voće, korijen, list, začin, riječ, savjet) za moju bolest i za par dana ću opet biti zdrav pa mogu dalje nastaviti s uobičajenim životom i pogrešnim prehrambenim navikama. Poznajete li nekoga tko ovako razmišlja? Nevjerojatno mi je koliko se teško odlučiti na promjene za većinu ljudi čak i kada je evidentno da je postojeći model života štetan za zdravlje. Samo manji broj ljudi ima dovoljno snage promijeniti štetne navike kada ih bolest snađe, a još manji je broj onih koji mogu razmišljati preventivno i promijeniti štetne navike samo zato da im se ne bi prerano dogodila neka boleština. U koji tip osoba spadate vi? Zanimaju me ljudi koji doista vjeruju da neki čarobni lijek ili napitak mogu izliječiti bolest bez osobne promjene. Razmislimo, ako se čekićem udaramo po prstu, prst nas boli. Ako želimo da nas prst ne boli nemojmo ga udarati! Logika je jednostavna, ali svima je jasno što je uzrok boli u udarenom prstu. Problem nezdravog utjecaja prehrane je u tome što nije sve tako jednostavno kod udaranja čekićem po prstu jer smo svi jako različiti i „udarci nezdrave hrane“ na svakoga od nas djeluju drugačije. Ista hrana ne djeluje jednako na sve ljude iako je nezdrava hrana nezdrava za sve, ali u raznim kombinacijama u raznim genetskim tipovima različito je nezdrava. Ponekad djeluje katastrofalno sa smrtnim posljedicama, a ponekad napravi samo manji zdravstveni problem. Djelovanje nezdrave hrane na naše zdravlje u načelu je sporo uz izuzetak pojave izuzetno štetnih bolesti kod djece. Nesretni ljudski optimizam razvija ideju „Pa neće se bolest dogoditi meni, valjda?. Mogu ja nastaviti po starom. Ako mi se do sada s ovim navikama ništa nije dogodilo, neće ni dalje, valjda.“. Nažalost, statistički gledano većini će se sigurno dogoditi neka boleština, prije ili kasnije.
Zašto se kod ljudi ne pojavi ideja: „Hm, statistički gledano u opasnosti sam ako nastavim s ovim štetnim navikama. Promijenit ću štetne navike kako bih ili izbjegao bolest ili barem odgodio na duže razdoblje nego što bi inače došla s mojim štetnim navikama“. Pokušavam pronaći odgovor na ovo pitanje i molim pomoć.
Pokušajmo pronaći neke izlike zašto ne promijeniti osobne štetne navike:
1.       „Jedino što imam od života je fino jelo i vino (pivo, kava, joint ili nešto slično)“!
Prvi je problem ove izlike je skromnost iskustva jer zdravo može biti fino. Navika na određene okuse naslijeđene iz bakine/mamine kuhinje se podrazumijeva
2.       Nisam siguran da je ovo što mi se nudi kao zdravo doista i zdravo! To su samo priče!
3.       Nemam novaca za zdravu prehranu!
4.       Nemam vremena za zdravu prehranu!
5.       Ne da mi se mijenjati. Koliko traje traje.

6.       Vaša izlika je?    

Nema komentara:

Objavi komentar